onsdag 23 juni 2010

Idag har varit en nervös dag


Jag har idag varit på ultraljud för att äntligen för första gången fått se det lilla miraklet jag har i magen. Precis som förra gången har jag varit nervös i några dagar, man vill ju så innerligt att allt ska vara bra med det lilla livet som lever i min mage. Och precis som förra gången så var det så mäktigt, det blir som mer verkligt, som att graviditeten går in i ett nytt skede. Det visade sig bara vara bra där i magen och jag kunde andas ut, kändes som jag fylldes med syre igen och blev så där riktigt lycklig. Nu hänger det fyra små bilder av den lille på kylskåpet och det andra barnet roar sig med att plocka ur saker ur garderoben. Vissa dagar är bättre än andra.

2 kommentarer:

  1. Åh, grattis till den lille i magen! Jag har ju bara ett barn, men jag håller med om att det verkligen var helt fantastiskt att få se de där bilderna. Och att få veta att allt är bra, givetvis.

    Hoppas dagarna fortsätter vara så här bra!

    SvaraRadera
  2. Tack, det är en fantastisk känsla att få se det som växer i ens mage. Jag hoppas också att dagarna ska få fortsätta att vara så här bra. Det är skönt med en graviditet som knappt ens känns en så länge :), det är nog att förströ en 1 åring hela dagarna :)

    SvaraRadera