torsdag 7 oktober 2010

Jag vaknade upp till


Jag sov när dom meddelade att Mario Vargas Llosa har fått årets nobelpris, så stort intresse har jag för omvärlden just nu, lever mest i en egen liten bubbla. Jag kan däremot säga att jag har läst honom, inte på samma sätt som när Doris Lessing fick det, henne hade jag läst det mesta av, men en eller två böcker har jag faktiskt läst och tyckt om. Men jag känner ändå inte att jag är så intresserad av att upptäcka så mycket mer av denna man, inte just nu i alla fall. Är fortfarande besviken på att Oates inte fick det i år igen och tills dess hon får det, eller någon annan av min tre kandidater så kommer det vara en besvikelse varje år.

2 kommentarer:

  1. Men när du redan läst honom så är det ju ingen hets, du kan lugnt sova vidare och vara i bubblan ett år till. :-)

    SvaraRadera
  2. Nej hetsen uteblir när man läst författaren och det finns så många böcker som jag vill läsa hellre, när jag inte sover. Jag den kära gravidbubblan går ju in i bebisbubblan och där är omvärlden av mindre prioritet. Just nu vill jag mest göra fina här hemma och fixa saker tills bebisen kommer.

    SvaraRadera