tisdag 19 oktober 2010

En av årets bästa böcker



Det här är en bok som jag kommer att vara tacksam för att den kom i min väg, den här boken gör mig lycklig när jag läser, jag känner att jag på något sätt växer när jag tar del av Murakamis tankar om löpning, skrivande, livet, ensamheten och tidens gång. Haruki Murakami är en av mina favorit författare så jag visste att boken säkert skulle vara bra, men den här boken är en riktig pärla, så här personlig har han nog aldrig varit tidigare. Skulle bara önska att man gav ut lite mer av hans böcker på svenska, dom kommer alldeles för sällan.

En sådan bok som VAD JAG PRATAR OM NÄR JAG PRATAR OM LÖPNING, passar min sinnesstämning just nu, bebisen i magen är fixerad, jag har gått 35 veckor och nu börjar väntan på när den lilla ska välja att titta ut, mindes från förra gången att dom här veckorna var speciella, man känner efter hela tiden, jag vill helst att den håller sig i magen så länge som det går, men som sagt man vet inte, det är som att leva i det okända, där förlossningstankar följer en på dagarna och en stegrande bebislängtan. Vem är det som finns där i min mage. Så böcker är inte riktigt vad jag går och tänker på just nu.

2 kommentarer:

  1. Åh, håller tummarna för din fina bebis och att hen ska gilla världen! :D Kul att du tyckte om den här boken som så många har sågat. Då känner jag mig mer hågad att läsa den.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att den ska gilla världen, som dess storebror tycks göra, även fast böcker står längt ned på det bästa med den här världen.

    Jag tycker verkligen att du ska läsa boken, jag blev berörd av den och är alltid fascinerad av dessa människor som blir så fast i något som löpning, läsning, eller andra sysselsättningar.

    SvaraRadera