lördag 16 oktober 2010

Det här med högar


En hög håller på att växa hos mig, den växer några centimeter för varje vecka och inte tycks denna stanna i växt heller. Jag pratar om min bokhög vid sängen, det började med två, tre böcker nu är den ett antal böcker högre. Jag får inte nog av att hämta hem och reservera mig för nya böcker från biblioteket, det går däremot inte lika fort att läsa dom. Men det här beteendet har jag haft så länge jag kan minnas, jag får inte nog av böcker som ligger där vid sängen och lockar mig till läsning. Det är tur att dom skickar påminnelser i tid från biblioteket när lånetiden börjar närma sig sitt slut, så att jag antingen kan snabbt läsa ut boken, låna om den, eller tvingas lämna tillbaka den. Jag gissar att jag aldrig kommer att få nog av att bygga högar.

2 kommentarer:

  1. Beteendet känns igen :O) Själv har jag lånekort på fyra olika bibliotek vilket försvårar saken...

    SvaraRadera
  2. Det här beteendet försvinner aldrig :) och ibland kan det bli lite stressande, är bara tacksam att dom skickar meddelande från biblioteket när lånetiden närmar sig sitt slut. Det är mer eller mindre tur att jag har köpstopp när det gäller att köpa böcker, annars skulle jag hålla på med det för jämnan nu när jag bor i en större stad och ett antikvariat ligger i samma kvarter.

    Fyra bibliotek, då måste du ha fullt upp :) men det är ju så roligt att komma hem med nya böcker som lockar till läsning

    SvaraRadera