söndag 11 april 2010

Lever i förändring


Det har inte lästs speciellt mycket på sistone, har folk på besök i många dagar och sedan så har det börjat spridas förändringsvindar i detta hushåll. Vi har bestämt oss för att försöka lämna kära malmberget och flytta tillbaka till Umeå, en process som kan ta både kort tid eller längre, det är ju det här med jobb. En av orsakerna att vi vill flytta är för att jag har bestämt mig för att läsa till bibliotekarie, och detta inom några år i alla fall. Jag ska vara mammaledig ett bra tag till, syskon till lilleman väntas, så snart är det mer kaos här hemma och ännu mindre tid för läsning, men än så länge så hinner jag läsa så mycket som jag faktiskt vill, barn sover. Har börjat läsa Philip Roths ENVAR och den verkar mycket lovande, älskar amerikanska författare när dom skriver som Roth gör, då spritter det i kropppen av läsiver och det känns som texten påverkar mig, så det kommer att bli mer läst av denna man.

7 kommentarer:

  1. En ny liten vän: Härligt!
    Umeå: Vår stad blir bara trevligare och trevligare.
    Yrkesvalet: Det och du blir toppen!

    hälsar Lena 2,
    bibliotekarie, tvåbarnsmamma och Umeå-bo (alltid - fast bostaden är i Hägersten).

    SvaraRadera
  2. Grattis till det kommande barnet! Det är bra med syskon som kommer tätt, på flera sätt. De kommer nära varandra.

    och Umeå, min gamla hemstad... Om jag säger till i god tid så kan du väl ha en mössa på dig där det står "Jag är jag" när jag åker upp. Så känner jag igen dig på stan. :-)

    SvaraRadera
  3. Lena: tack för dom snälla orden, man tycks förbli Umeåbo, trodde inte jag skulle flytta tillbaka, men nu känns det helt rätt. Bibliotekarie har jag tänkt på ett tag och nu känns det bara rätt, jag älskar ju böcker mer än allt.

    Den lilla vännen i magen gör just nu bara att jag fruktansvärt trött och mår illa, men det är som det ska :)

    Snowflake: maken och jag vill ha barn tätt, av massor av orsaker, men mest dom kommer nära varandra, precis som du skriver.

    Om du meddelar mig i god tid så lovar att jag tar på mig en mössa med Jag är jag och ställer mig på en väl utvald plats :) Det skulle vara roligt att träffas :)

    SvaraRadera
  4. Bra, jag talar om för dig när vi flyttat tillbaka :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj! Mycket på gång! Först och främst: vad kul att du är tillbaka i bloggvärlden! Och GRATTIS - vad härligt med syskon!!!!

    Själv väntar jag nog lite till med det!

    Ebbot är hemma med sin pappa nu och har det toppen. Vi har just fått reda på att vi fått dagisplats från augusti så det är spännande!

    När ni flyttat till Umeå får vi rodda ihop en träff på Bokcafét när jag är uppe och hälsar på familjen!

    SvaraRadera
  6. Fullbokhylla; det är mycket på gång just nu :), tack till grattiset till syskon, det känns både underbart och skrämmande, precis som förra gången, två barn, hur ska vi klara av det :).

    Vad spännade med dagis, Jon ska inte börja förrän i Januari, men jag är redan nervös, tänk små ska vara i från en hela dagarna. Men jag tror dom kommer älska det.

    Det är så roligt att det är så många som har anknytning till Umeå, såklart ska vi träffas när vi flyttat dit, mest enerverande är att vi inte vet hur lång tid det kommer ta, maken måste ha jobb först, skulle vilja flytta idag.

    SvaraRadera