torsdag 15 april 2010

Den här pärlan fann jag på mitt bibliotek



Efter att fått börja året med att läsa DE INBJUDNA av Simone de Beauvoir, så kan det inte bli bättre av att jag fann en roman av henne som jag inte ens hört talas om, DE VACKRA BILDERNA, som jag nu ska sätta tänderna i. Jag verkligen dyrkar denna kvinna, efter att i 20 års åldern läst hennes geniala roman MANDARINERNA, så har hon följt mig. När jag för några år sedan plöjde hennes memoarer en höst, så nådde läslyckan nya höjder. Jag har däremot inte alls tagit in det verk som gjort henne mest känd, DET ANDRA KÖNET, jag har läst den, men inget mer.

Det enda jag kan säga är att har ni ännu inte läst MANDARINERNA, så gör det, och att man ska inte alltid klaga på dom små biblioteken, dom kan ha sina undangömda skatter, jag lär mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar