fredag 9 juli 2010

Rapport över en sommarvecka



Den här veckan har kanske inte gått i läsandets tecken, utan mer liknat hur semestern kommer se ut vissa veckor. Vi har haft besök av släktingar och därför lekt guider i några dagar. Har hunnit besöka Jokkmok, gått på fjäll och samemuseet, vandrat en liten bit på dundret, visat upp Gällivare och bara varit. Däremellan har jag faktiskt hunnit läsa ut SMÄRTANS HUS, återigen en Jo Nesbo deckare som jag verkligen blev fast i, det verkar som att jag är fast i Harry Holes värld. Nu ska jag bege mig till biblioteket för att hitta fler böcker av honom, jag undrar vad det är med sommaren och deckare, då ökar verkligen mitt deckar sug. Sedan fick sonen följa med mig och maken igår och lyssna på syskonets hjärtljud, det lilla parveln verkar ha det bra i magen och här hemma så funderar vi återigen vilket kön det kan tänkas vara på parveln i magen. Nu läser jag i alla fall om lilla Julius och hans värld i den peruanska överklassen och skrattar lite försiktigt för mig själv.

2 kommentarer:

  1. Har nog bara hört gott om Jo Nesbo tror jag, dock inte läst själv än. Har hans Fladdermusmannen i bokhyllan (den första i serien, tror jag?)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller hört något negativt om denna man, själv tycker jag han är grym som deckarförfattare och hans Harry Hole är någon jag tycker om att läsa om. Fladdermusmannen är den första, men den har jag faktiskt inte läst, har börjat i helt fel ordning,

    SvaraRadera