tisdag 25 maj 2010

Nu är Lilla stjärna i mitt hem och Hagman snart utläst



Igår fick jag äntligen åka och hämta LILLA STJÄRNA av John Ajvide Lindqvist på biblioteket, en bok som är en av årets stora bokhändelser för mig, MÄNNISKOHAMN trollband mig så att jag knappt kunde lägga ifrån mig boken, jag hoppas även på detta denna gång, men man vet ju aldrig.

Annars så läser jag VÄNNER FÖR LIVET så fort jag kan, snart kan jag komma med en recension över denna bok som gör mig tudelad, ibland är den helt lysande och ibland blir jag nästan generad över vissa dialoger, men för det mesta är den just helt lysande. Kan verkligen säga att som Per Hagman skriver, så skriveringen, ingen berör hans ämnen på just det sättet som han gör. Det är just hans tankar, hans livsyn som jag både känner igen mig i och som jag beundrar. Men som sagt en recension väntar runt hörnet.

Förutom böcker så känns det som maj månad mest handlat om resande, i helgen drar vi åter ut på vägarna, då för att besöka fantastiska Tromsö, så lästiden infinner sig inte alltid, men jag tager vad jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar